Український  Русский  
  Вхiд
    

Регламент REACH → Попередня реєстрація пройдена - що далі?


Перш за все, слід зазначити, що метою Закону REACH є високий рівень захисту здоров'я людини і навколишнього середовища, при вільному обігу речовин на внутрішньому ринку Європейського Союзу і зростанні конкурентоспроможності хімічної промисловості країн ЄС, а так само сприяння інноваційним технологіям. Цей Закон повинен також сприяти розвитку альтернативних методів оцінки небезпечних властивостей веществ1.

Принцип ефективного застосування Закону REACH полягає в ідентичності внутрішніх законодавчих вимог, стосовно хімічних речовин у різних Державах-учасницях Евросоюза2. Для виконання даного принципу, Країни Євросоюзу взяли зобов'язання привести внутрішнє законодавство у відповідність. У березні поточного року, практично всі країни Євросоюзу, відзвітували перед Єврокомісією про виконану законотворчій роботі. Восени 2009 року Комісія Європейського союзу планує опублікувати аналіз законодавчої бази країн, спрямованої на виконання норм і правил Закону REACH.

Основним методом Закону REACH є застосування правил реєстрації, оцінки, дозволу і обмеження хімічних речовин, відповідно до яких будь-яка речовина що саме по собі, так і в сумішах, і виробах, має пройти процедуру реєстрації та інвентарізаціі3.

Попередня реєстрація речовин в Європейському Хімічному Агентстві (далі «ЕХА»), яка була завершена в листопаді 2008 року, дає реєстрантам право на відстрочку в наданні реєстраційних досьє на свою продукцію і, відповідно, дозволяє продовжувати розміщувати на Європейському ринку дані речовини, у т. ч. експорт продукції. Термін відстрочки, до повної реєстрації речовин, регламентується Законом REACH, статтею 234.

Незважаючи на те, що дія Закону REACH передбачає перехідний період, вже сьогодні є випадки силового вирішення застосування законних норм. Так, за повідомленням журналу Chemical Watch, в лютому поточного року в бельгійському порту була зупинена розвантаження судна, прибулого з США. Митна служба зажадала підтвердження проходження предрегістраціі вантажем. Питання вирішилося за кілька днів, коли факт реєстрації в системі REACH був підтверджений Брюссельської торговою компанією.

Продовження продажів на ринку Євросоюзу залежатиме від результату проведення реєстрації та інвентаризації продукції. Отже, особливо важливим є правильне складання документів і проведення процесів реєстрації в ЕХА, перший етап яких, буде проводитися в кінці 2010 року.

Процеси реєстрації в системі REACH можуть вести не тільки виробники та імпортери резиденти Євросоюзу, але також виробники нерезиденти, діючи через свого повіреного - резидента країни Європейського союзу5. Для цього, повірений, або як його називає REACH - Єдиний представник, за дорученням виробника - нерезидента, має взяти участь у Форумах з обміну інформацією з речовині (SIEF), усередині яких визначається провідний реєстрант, відбираються найбільш повні дослідження по речовині з числа наданих учасниками SIEF і які провідний реєстрант включить у свій технічне досьє для реєстрації. Решта учасників консорціуму отримають франчайзинг від провідного реєстранта. Ціна угоди повинна бути розумно обґрунтованою і гарантується положеннями REACH і ЕХА.

Потім настає черга кожного реєстранта підготувати своє власне реєстраційне досьє. Оскільки складання такого досьє є трудомісткою роботою і вимагає дуже високої кваліфікації певного числа фахівців, REACH передбачає створення консорціумів для спільної підготовки цих документів.

Так, наприклад, для нафтових речовин такий консорціум організований - Super SIEF, який супроводжується некомерційною організацією CONCAWE.

Стаття 25 REACH і наступні статті описують, які дані по речовині є необхідними для обов'язкової публікації всередині SIEF.

Стаття 10 описує структуру Реєстраційного досьє, яке складається з Технічного досьє та Звіту про хімічну безпеку (CSR). Реєстраційне досьє повинно бути представлено у форматі IUCLlD5.

Стаття 11 містить опис розділів Реєстраційного досьє, інформація в яких обов'язкова для розповсюдження серед інших реєстрантів такої речовини. Інтеграція такої інформації через Провідного реєстранта, дозволяє підготувати загальні розділи Реєстраційного досьє. При цьому, положеннями REACH передбачено добровільне розширення співпраці для створення інших розділів Реєстраційного досьє. Це забезпечує можливість реєстрантів істотно скоротити вартість реєстрації.

Учасники CONCAWE передбачають «розширене добровільне» співпрацю для можливості підготовки максимально повного Реєстраційного досьє в його загальній частині. При цьому, така співпраця буде керуватися положеннями REACH і законом ЄС про конкуренцію. Область обов'язкового і добровільного співробітництва виглядає в результаті так, як показано на Малюнкові 1:

Рис.1. Спектр добровільного співробітництва.

Рис. 1. Спектр добровільного співробітництва.

Треба також зазначити, що самостійна робота з реєстрації речовин в ЕХА, поза участю в консорціумах, видається важким і недоцільною. У першу чергу це пов'язано з необхідністю купівлі звітів з досліджень, а також сучасних і повних тестувань.

Для продовження експорту своєї продукції в країни Євросоюзу після 30 листопада 2010р., ГК СПЕЦІНТЕПРОЕКТ пропонує усім російським та українським підприємствам-експортерам незалежно від того, пройшли вони попередню реєстрацію чи ні, укласти з нами договір для проведення основної реєстрації в ЕХА речовин у складі Вашої продукції. Ми знайдемо для Вас найменш витратні варіанти участі в процедурах SIEF і створити консорціум, підготуємо технічні досьє про речовини, і забезпечимо своєчасне проходження реєстрації.

 

1 преамбула Регламенту (ЄС) № 1907/2006 Європейського парламенту і Ради Європейського Союзу, пункт (1).

2 преамбула Регламенту, пункт (2).

3 по умовам статті 7 Регламенту.

4 при поставках, які перевищують 1000 тонн на рік, відстрочка надається до 1 грудня 2010 року.

5 на умовах статті 8 Регламенту.